Bukan Fieldwork..

Aku memang bukanlah seorang pelajar yang suka pergi buat fieldwork.. bukan sebab diriku elergic dengan nyamuk (aku memang anak desa).. ataupun aku malas untuk bergerak menyusuri padang-padang lalang dan hutan... Tetapi... oleh kerana masanya yang tidak kena... dengan experiment yang masih tergendala.. dan seterusnya menyebabkan terbantutnya proses penulisan tesis aku... aku merasa terlalu rungsing.. oleh sebab itulah terjadinya permohonan bersebab untuk tidak mengikuti fieldwork (bukan penipuan!!) secara berjemaah bersama dengan beberapa orang rakan2 seangkatanku.. mungkin mereka juga merasakan tekanan seperti diriku..

Bukan aku takut nak masuk hutan.. aku suka akan alam semulajadi.. tanya sajalah rakan2 sepermainanku di kampung halaman.. tanya saja Shahir, C-dot, Deq-are, Lan, Wan, Epoy.. sapa lagi.. korang boleh tanya K.I, Sopi.. lagi Mawi.. Eh silap.. dia bukan kawan aku tapi dia idola awek aku.... aku memang suka sgt kalau bab2 camping nie... Pantang je ada masa cuti.. aku mesti organise something.. aku mesti akan ajak member2 aku nie pie mana2.. xkisah la... pie balik hari kaa.... kadang2 tidur 1-2 malam... mesti ada punya... Jadi amat tidak tepat sama sekali la kalau ada individu tue cakap aku nie jenis takut masuk hutan.. amat tidak tepat sekali..

Tapi sejak tahun 2009 nie... aku susah dah nak ajak member2 kampung aku nie pie camping mana2... masing2 dah bawa haluan sendiri.. ada yang dah keje... ada yang sambung belajar.. ada yang dah nak kahwin.. kalau ada masa cuti pun x sama.. susah nak jumpa dah.. hanya gambar-gambar dan kenangan je la yang masih aku simpan lagi waktu camping dengan member2 aku nie.. aku harap sangat nanti kami semua akan berkumpul lagi... khas utk member2ku.. kalau korang baca post aku nie.. contact2 la aku yer^^.. miss you all ( aku bkn gay)..

Pemandangan Senja di Teluk Senangin


Sampai2 terus setting khemah..


Cahaya Persahabatan


Anak-anak Felcra


Main2 Pasir


Diriku dan rakan-rakan



Balik dari Teluk Senangin singgah sebentar
ke Pelabuhan Lumut

1 comments:

  Anonymous

April 5, 2009 at 4:25 AM

Oit... xajak aku pun


Make your own Countdown Clocks


Make your own Countdown Clocks